Kinofilizm zaawansowany czyli o bez wątpienia najcudowniejszym uzależnieniu na świecie.

piątek, 25 kwietnia 2014

Moje propozycje na długi weekend czyli co będę oglądać w majówkę? cz. 1


Co Kamila będzie oglądać w majówkę?


Aby urozmaicić trochę moje blogowe dziecko postanowiłam, że podzielę się z Wami tytułami, które zajmą mnie przez całą, zapowiadającą się deszczowo, majówkę. Najważniejsze postanowienie? Detoks od seriali. Zero, null. Dwie serie "Elementary" i kilka krotne oglądanie "Sherlock'a" (którego na swoje nieszczęście posiadam wszystkie sezony na DVD) to spore przebranie miarki. Tak więc postanowiłam, ze majówkę spędzę stu procentowo filmowo. I jest nawet ogromna szansa, że niektóre tytuły z listy poniżej niedługo dostąpią zaszczytu wystąpienia tutaj w postaci recenzji ;)

Nie zanudzając, przejdźmy do rzeczy. 

Jako, że majówka (przynajmniej w teorii)  równa się wiosna, wysokie temperatury to ja osobiście czuję się zachęcona do oglądania w miarę lekkich i przyjemnych produkcji, przy których będę mogła zarówno głęboko wczuć się w historię bohaterów jak i jednocześnie zachować trochę dystansu, a nawet uśmiechnąć się. Także gatunkiem, w który mam zamiar celować w ten piękny długi weekend jest zdecydowanie: dramat/komedia obyczajowa (ale nie tylko!) no i oczywiście coś z klasyki. Poniżej macie zestawienie filmów, które wpisałam na moją majówkową listę życzeń.



"Purpurowa róża z Kairu"
reż. Woody Allen
rok produkcji: 1985
gatunek: dramat, komedia



"Proces" 
reż. Orson Welles
rok produkcji: 1962
gatunek: psychologiczny, dramat



"Wojna Domowa"
reż. Stephan Elliott
rok produkcji: 2008
gatunek: komedia obyczajowa

"Bulwar zachodzącego słońca"
reż. Billy Wilder
rok produkcji: 1950
gatunek: dramat, film noir

"Kochanek królowej"
reż. Nikolaj Arcel
rok produkcji: 2012
gatunek: melodramat, historyczny

"Niebezpieczna metoda"
reż. David Cronenberg
rok produkcji: 2011
gatunek: dramat, biograficzny

"Niewinne kłamstewka"
reż. Guillaume Canet
rok produkcji: 2010
gatunek: dramat, komedia







W drugiej części postu podzielę się z Wami kolejnymi produkcjami, które planuję obejrzeć w majówkę. Mam nadzieję, że mój post kogoś zainspirował. Pogoda ma być okropna więc jaki znajdziemy lepszy sposób na spędzenie długiego weekendu? Oczywiście oglądając filmy!